Saturday 15 December 2012

menulis #3 R.A.N.D.O.M

Assalamualaikum...

kadang-kadang aku rasa kenapa la aku ni baik sangat nak doakan-kebahagian-awak-bersama-dia sedangkan dia langsung tak suka malah benci dengan apa yang kau ada sekarang ni.. cuma pada aku ingat senang nak benci orang yang pernah aku sayang macam nak meninggal?? kira konon-konon macam jiwa dah sebati la gitew.. puih.. menyampah aku.. yea aku ni memang pesen kalau dah sayang orang, sayang sangat-sangat..tapi kalau aku dah benci kau tak payah la tunjuk muka kau depan aku.. tapi aku bukan jenis cepat benci orang la suka-suka aku je kan.. kira sekarang ni sebab terlalu ramai sangat orang ingat aku ni tak ikhlas doakan-dia-bahagia-bersama-yang-tersayang aku pon mula rasa aku tak perlu nak doakan orang yang asyik fikir buruk tentang aku.. macam la aku jahat sangat... 

next...

suka dan benci ni bukan kita boleh paksa-paksa.. mungkin hari ni kita suka dia, dia suka kita.. esok lusa kita tak tahu boleh jadi rasa benci.. kalau masa nak putus tu bekas pakwe/makwe enko cakap 

"saya akan sayang awak selagi saya hidup.. selamanya.."

pergi meninggal la.. yea masa tu kita rasa kita sayang sayang kat dia.. tapi enko kena ingat lepas ni enko akan jumpa dengan bakal suami/isteri enko yang pastinya enko akan wajib menyintainya seumur hidup enko.. aku pon cakap dari pengalaman aku jugak.. bila aku fikir balik, apekenbenda la yang aku merepek tu.. sampai saat akhir pon masih nak jaga hati dia?? baler..

berapa lama couple berapa lame jugak la kadang2 kita ni berusaha nak jaga hati pasangan kita.. dia memang tak sedar sebab pada dia, dia pon menjaga perasaan kita.. kira sama-sama menjaga perasaan satu sama lain la.. yea dia berharap kita akan berubah mengikut apa yang dia nak tapi dia pernah fikir tak adakah dia pernah berubah seperti apa yang kita nak.. aku tahu dalam percintaan kita kena terima pasangan kita seadanya.. tapi enko kena ingat takkan yang buruk kita tak boleh tegur.. hadap je?? habis kalau die menagih enko nak kawin dengan penagih ke?? aku bagi contoh je.. contoh.. kau jangan la ingat pakwe/makwe kau penagih pulak.. kehkeh..

dan ada jugak orang yang pesen tak boleh terima kenyataan.. dia ingat bila kita tegur dia, kita nak jatuhkan dia..malukan dia.. salah ke kalau kita tegur dia untuk masa depan kita dengan dia lebih terjamin.. kadang-kadang orang perempuan ni tak harap sangat nak kaya raya.. tapi asalkan hidup senang tu bersyukurlah.. ini takkan sampai nak beli susu anak pon takde duit.. ini hasil tinjauan aku dapat dari bercampur gaul dengan orang yang lebih tua dari aku.. yang dah berkahwin.. punya keluarga..yang mengalami masalah macam ni..

kalau seorang lelaki tu benar-benar menghargai kita dia takkan mengsiakan kita.. dia tak akan main-main dalam kehidupan dia.. yea setiap manusia buat silap.. aku akui itu.. tapi bila kita melakukan benda yang sama berulang kali itu bukan silap, tapi bodoh.. macam kau tahu nak keluar kena buka pintu, tapi kau pegi hantuk kepala kau kat situ.. nampak tak?? jadinya kita harus ambil setiap kesilapan tu dan cuba bangun untuk berdiri kembali.. patah sekali bukan terus tak boleh jalan berlagi..tapi harus kena dengan ubatnya..

sekian, terima kasih

p vs s : jika kita benar-benar menyintai seseorang hargailah mereka dan letakkan target dalam hubungan anda.. bukan sekadar angan-angan kosong...


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.