Tuesday 24 September 2013

Y A K I N

YAKIN!!

Aku ni terlalu yakin atau terlebih yakin ke?
Sebab aku pasang impian nak ke sana?

Persoalanya, aku juga masih terus mencuba, cuba untuk mendapatkan tempat di sana.
Soal yakin atau terlalu yakin itu aku jugak sama seperti yang lain, was-was.

Sebab aku tahu, bukan senang untuk ke sana.
Bukan semua orang dapat peluang ke sana.

Aku cuma mampu untuk mencuba dan terus mencuba.
Kerana itu cita-cita aku, impian aku. Bukan kau.

Jadi aku harap, kau boleh berhenti untuk terus mempersoalkan,
Yakinnya aku, Mampukah aku,
atau
Layakkah aku?

Sebab aku sendiri pon tak tahu, aku cuma mahu mencuba.
Sekurang-kurangnya kalau aku tak dapat, aku tahu aku pernah cuba.

Jadi salahkah aku terus yakin?

2 comments:

  1. yang penting yakin and usaha! utk apa sahaja yg awak usahakan, selamat brjaya!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.