Friday 20 September 2013

Impian yang kesampaian atau ketidak kesampaian

Assalamualaikum

Hye harini aku nak membebel sikit. Randomly tentang impian aku sejak kecil. Aku ni sejak kecil memang suka berangan.. Tapi berangan je la dapatnya. Macam contoh aku pasang impian nak belajar dekat kolej tunku kursiah.. end up aku belajar dekat sekolat kebangsaan tunku kursiah je.. hahah oklah dapat la gak kan.. bangang betul rasa buat lawak tapi hambar ni.. ok dah..

Aku punya impian dari kecil lagi nak belajar oversea. tapi disebabkan kepala hotak aku ni takde lah bijak sangat sampai nak further study ke sana lepas spm aku simpan dan pendam je impian aku ni. sampailah aku habis degree aku terfikir nak sambung master sebab aku malas nak kerja. boleh alasan gitu? ntah la aku rasa aku tak puas lagi belajar. sampai aku rasa puas hati dengan result aku tu aku berhentilah.

setelah aku berbincang dengan pentunang tentang planning aku ni dia cakap okay, tapi dia mintak aku tak ambil kos yang lama2. so far yang aku tgk it just take about 1 year. hopefully if dapat lah..so now aku dah apply utk master. kat mana tggu lah approve application aku tu baru sembang lain. tapi aku betul2 harap aku dapat. with scholarship indeed. itupon kalau dapat. proses banyak lagi ni. tapi aku rasa utk tempoh tu aku boleh prepare all the document for requirement.

Jangan cakap aku nak sambung luar negara ke dalam negara sebab aku tengok mane yang dapat. yelah result spm and degree pon takde lah hebat mane. hoh. lap peluh.. nervous kalau ingat result spm.. :(

last but not least, jom doa sama-sama semoga urusan kita dipermudahkan. AMIN

love u guys.

Ally

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.