Friday 18 January 2013

WHO SHOULD LISTEN WHEN I'M SPEAK?

Assalamualaikum dan selamat pagi (waktu aku tulis ni pagi) hehehe

Tajuk entri kali ni berkaitan isu semasa sikit.. ye yang heboh sekarang ni..korang takkan tak tahu, kalau tak tahu pegi google sana.. sebenarnya aku nak buat sikit review la.. ni dari pandangan aku..siapa tak setuju ruang komen ada.. :)

pertama,

dia suruh orang listen dan respect tapi dia sendiri tak buat..sepatutnya dia bagi budak perempuan tu habiskan ayat dia dulu bukan ayat la.. soalan.. aku tahu bila kita dalam keadaan tu kita akan rasa kita seperti diprovok..tetapi itulah tugas dia, sepatutnya sebagai seorang yang lebih matang dia lebih baik mengendalikan situasi tersebut tetapi dia gagal.. itu pada aku la..  tapi dia power la dapat tahu emosi ikan cemane..aku nak tahu emosi dak omey pon kemain payah..kahkahkah.. dia patut mintak maaf sebab pada aku cara akak ni kuajaq..kalau aku tengah cakap orang potong pon aku hangin.. cilake apa kau aku tak habiskan ayat kau dah lorat nak potong..kate demokrasi.. mana hak kebebasan bersuara kami??!! pergh nampak tak betapa emosinya aku..

kedua,

bagus budak perempuan tu sebab dia berani bersuara.. jarang ada mahasiswa yang berani tampil ke hadapan dan bersuara.. tapi aku bukan kata aku tak setuju dengan dengan dia cuma bab free education tu macam kurang setuju.. kenapa nak di bandingkan dengan negara2 macam tu?? pertama, cuba kita fikir apa beza negara yang dia sebut tu dengan malaysia?? kenapa negara tersebut bagi pendidikan percuma?? sebab negara mereka mundur, rakyat mereka susah..jadi untuk meningkatkan tahap pendidikan selaras dengan pembangunan mereka, mereka bagi pendidikan percuma.. apa tak sama ke dengan PTPTN?? kalau nak percuma tak nak bayar, kasi la dapat degree first class.. free, x payah bayar.. ada kau fikir?? tahu nak memekak je.. orang jerit kau pon nak jerit.. kenapa dia tak bandingkan dengan negara maju yang lain?? ada havard bagi percuma nak masuk?? come on.. fikir..

sebenarnya anak-anak muda hari ni terlalu taksub, pada aku la.. sebab apa.. yelah dia dah pinjam, ye aku tahu interest ptptn macam cilake tinggi dia.. dah kau yang setuju siap tanda tangan lagi, bukan takde yayasan negeri masin-masing.. tapi sebab nak duit yang banyak, nak beli gajet, macam la aku tak tahu, aku pon student gak dulu.. tapi pada aku senang, kalau korang tak nak bayar nak percuma belajar rajin2 dapat pointer 3.5-3.8 keatas terus jadi tak payah bayar.. free.. free kot.. jangan la kate tak tahu, kawan aku tak bayar kot..

ni nanti ada la yang kata aku anjing kerajaan tulis macam ni.. pencacai orang sana sini.. tapi ni pandangan aku.. simple je..

"NAK PENDIDIKAN PERCUMA BELAJAR RAJIN-RAJIN DAPATKAN DEGREE FIRST CLASS, JADI PERCUMALAH PINJAMAN KAU TU.."

sekian terima kasih daun keladi...


pesanan : aku pon peminjam ptptn dan aku sedar berapa banyak aku kena bayar, dah hutang pandai2 la kau settlekan..

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.